Ip Connect  
צור קשר אודותינו לקוחותינו מושגי יסוד מוצרים מרכזיות IP דף הבית


מושגי יסוד
 
       
space space space space space space
space
 
VoIP

נתחיל בהגדרה. ראשי התיבות של VoIP הן פרוטוקול קול על IP (Voice Over IP Protocol) VOIP זה בעצם אפליקציות ופרוטוקולים המאפשרים לקיים שיחות טלפון על גבי רשת האינטרנט. הפופולאריות של ה VOIPתופסת תאוצה וכבר מתחילה להחליף רשתות טלפון. ישנם אנשים שביטלו את שירות הטלפון המסורתי שלהם וכעת משתמשים ב VOIPבאופן בלעדי. אתה אולי חושב שזה עובד רק ממחשב למחשב וזו באמת הייתה הכוונה המקורית, אכן ניתן להשתמש בו בצורה זו. אך VOIP פותח מעבר לכך, לרשת טלפוניה בפני עצמה. באמצעות VOIP אתה יכול להתקשר לאיזה סוג טלפון שאתה רוצה והיכן שאתה רוצה בעולם כולו. ניתן גם לקבל שיחות עם טלפונים המחוברים לאינטרנט או ל LAN - רשת מקומית.

חזור למעלה
 
מרכזיות

הטלפון הומצא על ידי גרהאם בל בסוף שנות ה-70 של המאה ה-19, וכמה שנים לאחר מכן הונחה במדינת קונטיקט שבארצות הברית רשת הטלפונים הראשונה, ובעקבות הרשת נוצרה גם פונקציה שלא התקיימה עד אז - מרכזיית טלפונים. המרכזייה הראשונה הייתה מרכזייה אנושית, כלומר, טלפנית שחיברה בצורה ידנית את הקווים השונים, אך במהרה הוקמו ברחבי ארצות הברית מרכזיות רבות נוספות, אשר עד שנת 1880 שרתו כבר מעל 30,000 לקוחות. בשנת 1891 הוכנסו לשימוש מרכזיות אוטומטיות, שביצעו את הקישור בין הקווים ללא התערבות יד אדם, וזהו למעשה הבסיס למרכזיות של היום.

חזור למעלה
 
VoIP מרכזיות

השם VOIP (ראשי תיבות של Voice over Internet Protocol ) מתייחס לטכנולוגיה בה מועברת תקשורת קולית בצורה דיגיטאלית על תשתית רשת אינטרנטית. מרכזיות VOIP הן מרכזיות היודעות לבצע מיתוג של תקשורת קולית זו בין מכשירי קצה התומכים בטכנולוגיה. מכשירים אלה לוקחים את הקולות האנלוגיים וממירים אותם לאותות דיגיטאליים מכווצים המשודרים אל מרכזיות VOIP המנתבות את השידור אל הנמען מן הצד השני, שם האותות הדיגיטאליים מפוענחים ומוסבים בחזרה לקולות אנלוגיים אותם אנו מסוגלים לשמוע.

חזור למעלה
 
Asterisk

מרכזיה דיגיטאלית בקוד פתוח שתומכת במנעד רחב של פרוטוקולי טלפוניית אינטרנט ובעלת תכונות מתקדמות כמו תפריטים קוליים (IVR), דואר קולי, Click2Dial , זיהוי פקס ועוד

חזור למעלה  
 
PRI ציר

קווי PRI הינם ערוצי תקשורת טלפוניה איכותיים בקישור נל''ן (נקודה לנקודה),עליהם ניתן להעביר (להוציא ולקבל בו זמנית) עד 30 שיחות.קווי PRI מאפשרים לחייג ישירות למנוי מבלי לעבור דרך מרכזייה.

חזור למעלה  
 
קו אנלוגי

קו תקשורת, בדומה לקו טלפון, המעביר מידע באופן אנלוגי.

חזור למעלה  
 
SIP TRUNK

חיבור SIP Trunk הינו חיבור חדשני המאפשר שיחות ללא צורך בממשק  PRI במרכזיה (חיסכון משמעותי בעלויות). החיבור אפשרי ללקוחות עם מרכזיית IP התומכת בטכנולוגיית SIP, ומאפשר העברת שיחות VOIP מקצה לקצה ללא המרות.

חזור למעלה
 
HIP

חסר טקסט

חזור למעלה  
 
ADSL

(בראשי תיבות: ADSL ) היא אחת משלל טכנולוגיות ה-DSL והיא משמשת לתקשורת נתונים ברוחב פס גבוה בקווי טלפון רגילים. המלה "אסימטרית" (Asymmetric ) בשם הטכנולוגיה רומזת לעובדה שהטכנולוגיה מנצלת את רוב רוחב הפס להעברת נתונים אל המשתמש, ומותירה רק חלק קטן מרוחב הפס להעברת נתונים מהמשתמש. אסימטריות כזו בתנועת הנתונים אכן מאפיינת את עיקר השימוש של משתמשי קצה באינטרנט: אל המשתמש, הפרטי או העסקי, זורמים תכנים שונים, כגון מסמכים, קובצי וידאו וקובצי אודיו. הזרימה מהמשתמש החוצה מוגבלת בדרך כלל למשלוח בקשות מצדו, ולכן אינה דורשת רוחב פס גבוה

חזור למעלה
 
CTI

התממשקות למערכות התפעוליות בארגון כגון מערכת ה -Crm .לדוגמא העלאת מסכים בשיחה נכנסת, והוצאת שיחה בקליק.

חזור למעלה
 
IVR

Interactive Voice  Response טכנולוגיה המאפשרת קישור בין שיחת טלפון לתוכנית מחשב. מערכות IVR מאפשרות למחשב לזהות את הטונים שהוקשו על ידי המשתמש בשיחת טלפון רגילה. המערכת מגיבה בהשמעת הקלטה או צירוף של קטעי הקלטה בהתאם לבחירת המשתמש בתפריט הקולי.
מערכות ה - IVR הינן מערכות המשלבות: מחשב, כרטיסי טלפוניה ואפליקציות תוכנה. המערכות מתממשקות לרשת המחשבים ולבסיס הנתונים (database ) של הארגון ומשלבות טיפול אידיאלי בטלפוניה.

חזור למעלה
 
CRM

Customer relationship management הינה תפיסה מערכתית לניהול הקשר בין הארגון ללקוחותיו על מנת לשמר את הלקוחות ולהעמיק את הפעילות איתם באופן המוביל לשיפור תוצאותיו העסקיות של הארגון. העקרונות המנחים את התפיסה הם מרכזיות הלקוח וההבדלים בין הלקוחות. התפיסה משלבת בין פעולות לרכישת לקוחות, שימור לקוחות ופיתוח לקוחות תוך הסתכלות על הערך הנוצר לארגון בתהליכים אלו

חזור למעלה
 
ERP

Enterprise Resource Planning System הוא סוג של מערכת מידע המשמשת לעיבוד נתונים מינהלי והמטפלת בכל צרכי עיבוד הנתונים בארגון (למשל: משאבי אנוש, כספים, שיווק, לוגיסטיקה, תפעול וכו'), כמקשה אחת. גישת ה-ERP שונה מהגישה הקלאסית בכך שהיא מאחדת את כלל מערכות המידע של הארגון למערכת אחת באופן המאפשר שימוש במידע משותף באופן אינטגרטיבי ובעל ממשק אחיד.
רוב תוכנות ה- ERP מחולקות ל- "מודולים". מודול הוא קטע בתוכנה המיישם פונקציונליות שונה. למשל: שרשרת האספקה (רכש, ייצור, הפצה וכיו"ב), ניהול מלאי, ניהול קשרי לקוחות, מכירות מקוונות, פיננסים, משאבי אנוש, מערכות תומכות החלטה ועוד.
לרוב, הטמעת מערכת ERP זולה יותר מאשר פיתוח מערכות יעודיות עבור כלל המחלקות בארגון. החסכון מתאפשר באמצעות בנית ממשק אחיד עבור כלל הארגון. יתרון נוסף לממשק האיחוד הוא "השפה המשותפת" הנוצרת בין מחלקות שונות בארגון. מערכת ה-ERP מאפשרת קבלת מידע רוחבי על הארגון בצורה מרכזית דבר המאפשר ניתוח ומדידה של פעילות הארגון. מאידך, הטמעת מערכת מרכזית עבור כלל הארגון מחייבת את הארגון לעבודה עם ספק תוכנה יחיד. הטמעת המערכת (המכונה יישום) מחייבת הסבת כל מערכות הארגון, פעולה בעלת תקורות משמעותיות.

חזור למעלה  
 
ניוד מספרים

בראשון לדצמבר 2007, נכנס לתוקפו חוק ניוד המספרים הן בשוק הסלולר והן בשוק הטלפוניה הנייחת. כניסתו לתוקף של חוק זה, בישרה על מהפכה בתחום התקשורת בישראל. משמעותו של חוק זה עבור הצרכן היא, שכיום הוא יכול לעבור מחברת תקשורת אחת לאחרת ללא שינוי מספרו. באופן זה, השאיפה היא שמנוי העובר מחברה לחברה יוכל לשמור את מספרו לתמיד, "מספר לכל החיים"

חזור למעלה  
 
ניוד שיחות

חסר טקסט

חזור למעלה  
 
SoftPhone

פירושה תוכנת טלפוניה למחשב המאפשרת לבצע שיחות לקווי טלפון רגילים דרך רשת האינטרנט. תוכנה כזו דורשת שימוש באוזניות\רמקולים ומיקרופון המתחברים לכרטיס הקול של המחשב, או בטלפון יעודי המתחבר למחשב באמצעות ממשק USB .

חזור למעלה